
 1 

Mass Communications of China’s Astronaut Program 
 
Morris Jones  
School of Communication and Creative Arts 
Deakin University 
Geelong, Victoria, Australia   (morrisj@deakin.edu.au) 
 
 
 
ABSTRACT: In 2003, China became only the third nation to launch an astronaut on its 
own space launch system. The Shenzhou human spaceflight program represents one of 
China’s greatest industrial and technological achievements. But mass communications 
strategies for the program have failed to promote Shenzhou to the same extent as Russian 
and American space programs.  
 
This paper will examine how a mixture of secrecy, politics, nationalism and parochialism 
have influenced the communications of Shenzhou to the world. 
 
 
 
In October 2003, Colonel Yang Liwei boarded the Shenzhou 5 spacecraft and blasted into 
orbit for roughly a day before returning safely to Earth. He became China’s first 
astronaut. News headlines around the world heralded the achievement. Only three nations 
on Earth have the capability to independently place humans into outer space. China had 
joined a highly exclusive club, outperforming the major industrialized nations of Europe 
and Japan with this mission. The significance of China’s astronaut program in 
demonstrating technological prowess and elevating national pride is high. Furthermore, it 
is a matter of global significance. But generally, the international media has failed to give 
much coverage to China’s ongoing astronaut program.  
 
The issue of publicizing China’s spaceflight achievements is complex. China seems to be 
unsure of how to promote its program to the international community, or how it wishes 
the program to be perceived. Access to information, personnel and infrastructure for 
Shenzhou is tightly controlled. The mechanisms behind China’s tight information 
policies are often opaque. 
 
Conversely, the international community has arguably failed to effectively utilize the 
material supplied by the Chinese. Coverage of the Chinese space program has also 
suffered from public indifference, ranging from a disinterest in scientific issues to 
excessive parochialism.  
 
Improving the overall state of media coverage and public perceptions of China’s space 
program will not be easy. It would require major changes in policy from China’s 
government and military. The complexities of China’s geopolitical relationship with 
nations such as the USA add to the problems.  
 



 2 

But greater access to Chinese space facilities and the adoption of more traditional media 
management policies for specific missions would certainly improve coverage and 
perceptions of the Chinese space program. 
 
 
Background of the Program 
 
China launched its first satellite in 1970. During the next decade, an attempt was made to 
develop a Chinese space capsule for a single astronaut. But a lack of financial and 
political support caused this program to be suspended. China continued to develop 
rockets and satellites, building up a mature stable of space hardware. During the 1990s, 
plans were secretly drawn for a more sophisticated crew-carrying spacecraft. The 
Shenzhou, or “Divine Vessel” spacecraft, is capable of carrying up to three astronauts. It 
is launched into orbit by a Long March 2F rocket, which is a modified version of the 
Long March rockets used for uncrewed satellite launches. 
 
Shenzhou is a capsule-type spacecraft that is not designed to be reusable. It strongly 
resembles the Russian Soyuz spacecraft, which was first flown in 1967 and is still in use 
today as the primary means of launching crews to the International Space Station. 
 
At the end of the mission, one of Shenzhou’s three modules, containing the crew, re-
enters the atmosphere to make a parachute landing in Inner Mongolia, a flat, steppe-like 
territory in northern China (1). 
 
The first test mission of Shenzhou was made in 1999. Three more test flights, carrying 
experiments and dummy astronauts, were made during 2001 and 2002. Finally, Shenzhou 
5 was launched on October 15, 2003, carrying China’s first astronaut on a 14-orbit 
mission. 
 
China then experienced a hiatus of roughly two years before its next Shenzhou mission. 
Shenzhou 6 was launched on October 12, 2005, with Fei Junlong and Nie Haisheng as 
crew. The two-man flight remained in space for five days before returning successfully. 
 
According to current schedules, China is expected to launch the Shenzhou 7 mission in 
late 2008. This mission is expected to carry three astronauts and produce China’s first 
spacewalk. Further missions are scheduled for 2010, which will feature space dockings 
(2). 
 
 
Filling a Media Vacuum 
 
The Shenzhou program was developed in secrecy. Chinese officials made no official 
disclosure of its existence until November 19, 1999, when the uncrewed Shenzhou 1 
mission was launched. Even then, China did not release statements or images until the 
Shenzhou 1 capsule had made a safe landing on Earth, slightly less than a day after 
launch. 



 3 

 
But the world had already experienced hints that China had developed a crew-carrying 
spacecraft. Photographs of the Long March 2F rocket, used to launch Shenzhou, were 
leaked onto the Internet in mid-1999. The photographs were blurry and appeared to have 
been digitally modified. Aerospace forums on the Internet, and some members of the 
aerospace media, seized the images as potential evidence of a hitherto classified 
spacecraft. But generally, the media were guarded in their response. Concerns were 
raised that the images could have been fabricated, and the alleged Chinese space program 
was a hoax (3). This distrust of unconfirmed material is understandable, given the often 
spurious content that circulates on the Internet. But the original “leaks” match the true 
appearance of the Long March 2F rocket and the infrastructure of the Shenzhou launch 
site at Jiuquan in central China. To this day, the real origin of this curious leak in an 
otherwise well-concealed program remains a mystery. 
 
Photographs of the rocket launch, and the Shenzhou re-entry capsule, were released to the 
Chinese and international media, together with a few rudimentary details on the mission. 
 
But access to the program was highly restricted. Technical information on the spacecraft 
was not supplied. But China had clearly stated that this was an uncrewed test of a vehicle 
that was designed to carry astronauts. This suggested that although China had not 
launched an astronaut, they had at least developed the capability to do so. A real 
astronaut launch could not be too far away. 
 
News of the flight of Shenzhou 1 appeared in media outlets around the world. Coverage 
was observed in Australia’s major newspapers. But the story was not presented on the 
front or earliest pages. Coverage was extremely limited. The Age, a major Australian 
newspaper, carried just a short paragraph on page 11, among other brief news reports (4). 
 
One reason for this low-ranking coverage is the channel of transmission. The Shenzhou 1 
launch was transmitted to Australian news outlets through a syndicated wire story and 
placed alongside other syndicated stories in “World” news sections. Parochialism in the 
overall strategy for managing most forms of international news, coupled with the 
mechanical aspects of delivering this story, would ensure that Shenzhou was not a major 
lead story. 
 
The short wire story itself was based on translations of Chinese media reports. With little 
access to first-hand sources, or extensive information, there was little to write about. 
 
The importance of China’s imminent debut as a human space faring nation was not lost in 
specialized media dealing with aerospace matters or strategic issues. But in these media 
outlets, writing was mostly confined to commentary rather than direct reportage. 
 
The next few days would see follow-up statements appear in the Chinese media, as the 
returned capsule was featured in an opening ceremony in Beijing. Flags of the PRC, 
Hong Kong and Macao were extracted. Aerospace analysts noted these events, but the 
general media ignored them. 



 4 

 
It was fair to say that the debut of the Shenzhou program was treated as a relatively minor 
“spot news” item. Once photos of the rocket had filled one issue of the papers, the story 
simply disappeared. 
 
Coverage of subsequent Shenzhou test missions (Shenzhou 2, 3 and 4) was minimal. The 
best stories in the mainstream media were wire feed stories with a few key facts, and 
some comments on the overall shape of the vehicle. Placements and story length suggest 
that the news value was not regarded as high. Some stories were brief entries similar to 
the minimalist treatment given by The Age to Shenzhou 1. 
 
From the perspective of mainstream news judgments, this is understandable. Shenzhou 
had already made its debut as a test vehicle. There would be no novelty added to the 
program until an astronaut actually flew. Due to the long gap between Shenzhou 1 in 
1999 and Shenzhou 5 (with an astronaut) in 2003, mainstream news coverage of 
Shenzhou was generally dormant for a few years. 
 
 
Spot News and Silence 
 
The flight of Shenzhou 1 was obviously the start of a long-term program that would lead 
to China’s first human spaceflight, and other feats. As previously stated, this was treated 
as spot news in initial reports, when there was no background or track record of previous 
events. But even as the program developed, coverage of Shenzhou in the mainstream 
media still resembled a widely spaced sequence of “spot” news events rather than regular, 
continuous coverage of an ongoing issue.  
 
The principal source of the lack of continuous coverage is the frustratingly slow pace of 
events in the Shenzhou program itself. More than 12 months passed between the launch 
of Shenzhou 1 and Shenzhou 2. During the hiatus, official statements on the expected 
wait for the next launch were vague, and little new information on the program was 
provided. The supply of official information was so threadbare that some analysts 
(including this author), speculated that the program could have been terminated (5). 
 
Information on Shenzhou was also supplied as “spot news” from its original source. A 
minimalist, fact-based style of writing was used in official Chinese media statements. 
There was not much scope for other forms of journalism to apply to Shenzhou. Feature 
writers did not have much material to go on. The lack of access to the program made it 
difficult to develop Shenzhou as a “round” for a reporter. Despite the fact that the 
program was continuing, the lack of updates and data made it look like an isolated event. 
The media could report on the launch of Shenzhou 1 as a brief news story. It could not 
really report on Shenzhou as a gradually evolving, continuous project and topic. 
 
Traditional journalism could not work effectively with such an absence of material. So 
coverage of Shenzhou in specialized media was often focused on speculation, rather than 
hard reporting. 



 5 

 
 
The Significance of Shenzhou 
 
Specialized science or aerospace reporters were quick to understand the potential 
implications of a Chinese astronaut program. Spaceflight is a generally expensive and 
complex undertaking. Dozens of nations operate satellites and space research programs. 
Rockets capable of placing objects into orbit are routinely launched by the USA, former 
Soviet states such as Russia and Ukraine, India, Japan and the European Space Agency. 
But only the USA, Russia and China have the capability to launch astronauts using their 
own space hardware. Human spaceflight is one of the most exclusive technological feats 
in this modern age. For roughly four decades, it was the sole domain of the world’s two 
superpowers. The USA and the Soviet Union both achieved their fist human space 
missions in 1961. Other technological feats such as microchip manufacturing and nuclear 
weapons have proliferated extensively in recent years. So the importance of human 
spaceflight as a yardstick for demonstrating national prowess has been magnified.  
 
China, presumably, expects the Shenzhou program to serve as an indicator of its status as 
a Great Nation, or a newly emerging superpower. The pride of its own citizens is 
certainly a factor in this planning, but China would also presumably hope to generate 
respect from the international community. 
 
The Cold War saw spaceflight used as a geopolitical and propaganda tool. The launch of 
Sputnik and Yuri Gagarin by the Soviet Union was a shock to the United States. The 
Soviet Union, previously dismissed as industrially and technologically inferior, had 
achieved spaceflight before the USA. Space was also seen as a “new ocean”, with 
potential strategic significance. Dominance of space could contribute to dominance of the 
Earth for a power bloc. The shock generated by early Soviet space achievements, and the 
fears of their geopolitical influence on non-aligned nations, prompted the USA to invest 
heavily in its own space program. Landing astronauts on the moon was seen as a goal that 
would challenge Soviet domination of space, and the “space race” raged throughout the 
1960s, until Neil Armstrong and Buzz Aldrin landed on the moon in 1969. 
 
China’s leaders were exposed to these events, and may have expected that a robust 
Chinese space program could have a similar influence on China’s prestige and power. 
 
Apart from political posturing, Shenzhou is also expected to produce technical, scientific, 
economic and military benefits. Advanced technologies developed for the program could 
be adapted to Earth-based industries. Experiments could be conducted in space. It has 
been confirmed that Shenzhou has already been applied to military purposes, principally 
in the field of intelligence-gathering from orbit through photography and signals 
interception. 
 
Thus, the program was intertwined with a variety of newsworthy issues. But direct 
releases from China did not address these in depth. Some aspects, such as the potential 
military implications of Shenzhou, were not discussed much at all. But most regular 



 6 

reporters apparently failed to understand or communicate these points. Many journalists 
are too young to remember the heady days of the race to the moon or Sputnik shock. 
They also lack an understanding of spaceflight technology. Pressed for time, reporters are 
becoming increasingly dependent on material supplied to them by public relations teams, 
who can sometimes supply the equivalent of a finished story. A lack of spoonfeeding to 
journalists meant that story angles, and the real news value of some stories, was missed. 
 
 
The Invisible College 
 
Publications and reporters with the interest, background, and editorial brief to cover the 
Shenzhou program in depth were mostly restricted to scientific publications, the 
aerospace media, and foreign policy journals. The usefulness of greater coverage of 
Shenzhou was understood. But coverage was hampered by the lack of direct access to the 
program. Seeking to close this information gap, the media participated in the promotion 
of an “Invisible College” of commentators on the Shenzhou program. 
 
The “Invisible College” was a small collection of space analysts, some of them practicing 
journalists. These individuals were globally scattered across Europe, North America, 
South East Asia and Australia. Journalists seeking sources for in-depth coverage of 
Shenzhou would inevitably discover members of the College through Internet searches, 
which revealed articles and home pages dealing with Shenzhou. Commonly known 
members of the Invisible College include James Oberg (USA), Chen Lan (Singapore), 
Philip Clark (United Kingdom), Sven Grahn (Sweden) and Brian Harvey (Ireland). 
Morris Jones, the author of this paper, was also sometimes included in this College.  
 
College members were usually no better supplied with direct access to the Shenzhou 
program than the reporters who interviewed them. But their knowledge of spaceflight and 
interest in the Chinese program made them “expert witnesses” who could offer informed 
speculation of what was happening behind closed doors.  
 
Although members of the College know of each others’ work, the group did not officially 
band itself together to present a united source of information about Shenzhou. But the 
frequency of references to a small group of individuals made it appear that way. 
 
The Invisible College would become a commonly used source for journalists trying to 
cover the program. This was partially because they were willing to communicate with the 
media, but also because there was an absence of equivalent commentary from official 
sources. The use of direct quotes from a College member also helped to colour hard news 
stories and balance impersonal lists of figures. 
 
The irony of the College reached is zenith in the lead-up to the launch of Yang Liwei in 
2003. Reporters for Agence-France Press and other international bureaux in Beijing 
found themselves unable to access Chinese sources for their stories. The author was in 
Sydney at the time, and found himself fielding emails and telephone calls from these 
reporters, who were physically closer to the story than he was, but unable to find out what 



 7 

was happening. Stories filed by these reporters would make extensive use of College 
sources. 
 
 
Coverage Inside China 
 
China’s state-run media represented the primary source of direct information on 
Shenzhou, not just for China’s own citizens, but for the outside world. Members of the 
College, as well as other specialized journalists, would glean most of their hard facts on 
Shenzhou by sifting through the stories that periodically appeared in the Chinese media. 
Often, this was done by simply reading the Web sites for these publications. Shenzhou 
coverage appears sporadically in places like the English-language site for the Chinese 
news agency Xinhua (www.chinaview.cn), China Daily (www.chinadaily.com.cn) and 
China.org.cn.  
 
China’s media coverage of its own space program is more prolific than that of any other 
country. The issue of newsworthiness due to proximity is an obvious factor, but editorial 
policies within China’s state-run media are also geared to promoting the achievements of 
the nation. Much of this material would not meet the news thresholds or editorial agendas 
of other publications, except for the aerospace media. Short reports would comment on 
how tasty the food was for the astronauts, or how young Chinese engineers had foregone 
offers of work for high salaries at dot-com firms for the prestige of working on Shenzhou. 
Such stories were often devoid of any information that would help external analysts to 
understand the technology or the program. The English syntax used in these reports was 
sometimes so vague that the concepts being discussed were unintelligible. This could 
have been due to language difficulties, but it is also possible that the obfuscation was 
deliberately planned to avoid revealing sensitive information. 
 
Stories released by agencies such as Xinhua would sometimes appear unmodified across 
several different Chinese news sites.  
 
Much of the external reporting on Shenzhou would draw on these original Chinese 
sources as raw material. Key facts or revelations would be extracted, and commentary 
and speculation would be added. The limitations of this form of reporting are obvious. 
But in the absence of other sources, the global Shenzhou Watch had to make do with 
whatever it could get. 
 
 
Sealing Leaks 
 
Gaining inside sources and unofficially disclosed information is a standard tool of 
journalism. It is also common place in the aerospace media, to the extent that the journal 
Aviation Week and Space Technology is commonly known as “Aviation Leak”.  
 
The author of this paper has never had special access to the Shenzhou program or a 
Chinese “Deep Throat” anonymous source to confirm speculations. Other College 



 8 

members seem to be similarly bereft of real inside information. The Shenzhou program is 
frustratingly hermetic.  
 
 
The Road to Nowhere 
 
China’s astronauts blast off from a space launch complex at Jiuquan in central China. The 
region is geographically isolated from China’s major population centres. Access to the 
space centre is heavily restricted. Journalists from the international media have not been 
permitted to visit the launch site during any Shenzhou liftoff. 
 
But one tour of Jiuquan was conducted for the benefit of the international media in 2004. 
A group of wire reporters based in Beijing traveled overland for several hours to the site. 
Upon arriving at Jiuquan, they were allowed to inspect the complex’s swimming pool, 
greenhouses and other mundane facilities, but were denied access to the vehicle assembly 
building, rockets or any Shenzhou spacecraft. Reporters subsequently produced some 
surreal reportage on the onerous bus trip which produced little newsworthy results (7). 
The author is thankful that he was not invited to join this tour. 
 
China made a second attempt at opening access to its space program in June 2006. 
Journalists were given a tour of its mission control centre near Beijing in 2006, which 
also featured an appearance by Yang Liwei (8). The entire tour lasted just 90 minutes, 
with roughly 15 minutes of exposure to China’s first space traveler. It seems apparent 
that this brief but rare opening of a Chinese space centre was not primarily aimed at the 
media or the general public. The timing of the tour coincided with Chinese diplomatic 
overtures aimed at gaining access to the International Space Station (9). Thus, the real 
target was the US Government. 
 
 
Fear of Failure 
 
The launch of China’s first astronaut in 2003 was unquestionably the highlight of the 
Shenzhou program (so far). But China was surprisingly reluctant to show it. Plans for live 
television coverage of the launch were scrapped at the last minute. Authorities were 
apparently concerned that the launch would fail, and did not want this to be broadcast. A 
delayed telecast of the successful launch was later released. The launch of Shenzhou 6 in 
2005 was covered live on television, albeit under the control of Chinese authorities. 
 
A policy of avoiding any negative reports on Shenzhou by the Chinese media has been 
apparent to anyone observing the program. It has also hindered the disclosure of facts to 
the world in general. The test flight of Shenzhou 2 was covered well by the Chinese 
media as it progressed, but coverage abruptly changed after the landing of the re-entry 
capsule. A brief statement was issued, saying that the mission had ended successfully. 
But the photography of the landed capsule that has appeared for every other mission was 
absent. It is rumoured that the Shenzhou 2 capsule experienced problems during its 
descent and crashed, damaging the capsule. The failure of a test mission such as this 



 9 

should not be a potential cause of embarrassment to the Chinese authorities. NASA 
launches still fail regularly, and this is openly admitted. But the political sensitivity of the 
Shenzhou program, coupled with Chinese policies of information management, seem to 
make any such disclosures unpalatable. Fear of witnessing a failed launch is probably a 
major reason why Western media crews have been prevented from attending Shenzhou 
launches. 
 
 
The Military Angle 
 
Another restriction on media access to Shenzhou originates with the program’s military 
roots. The Chinese military is heavily involved in the production of the rocket and 
spacecraft. Furthermore, Shenzhou has been integrated into China’s overall military 
strategy. China is actively working to introduce more high technology to its armed forces. 
It has watched the USA use space technology extensively for communications, 
navigation, surveillance and targeting in all its recent wars. Shenzhou is not purely a 
military vehicle, but it is doubtful that the program would have been approved if it did 
not have a military component. Shenzhou missions have carried cameras and other 
surveillance equipment. It is suspected that the crew of Shenzhou 6 spent much of their 
time photographing strategic locations around the world. The sensitivity of Shenzhou’s 
military role thus plays a role in limiting access and disclosure. 
 
 
Shenzhou Celebrities 
 
For all the lack of concrete access to most aspects of the program, China has often given 
lavish promotions of its space achievements in ways that maximize hype at the expense 
of detail. China’s astronauts have become celebrities. Yang Liwei even made an 
appearance at a concert in Hong Kong, and sang with actor Jackie Chan! The crew of 
Shenzhou 6 made appearances at Hong Kong Disneyland. Such high-profile appearances 
in the Hong Kong SAR seemed to be timed to boost support for pro-Beijing candidates 
and policies in Hong Kong’s Legislative Council. In China, the Shenzhou 6 astronauts 
have appeared in television extravaganzas alongside celebrities such as Li Yunchun, 
winner of China’s equivalent of the international Idol singing shows. Astronauts and 
cosmonauts from other countries also enjoy celebrity status, but their appearances are 
usually managed in a more conservative fashion. Hollywood-style galas are not on the 
agenda. 
 
 
Foreign Parochialism 
 
Despite the difficulties of access to the Shenzhou program, it is possible that some non-
Chinese media outlets would still ignore it if they were given better material. Despite its 
extensive interaction with the world, cultural and linguistic barriers still seem to keep 
Chinese news out of the Western media. Public perceptions and interests are also 
similarly muted, perhaps as a consequence. 



 10 

 
Coverage of the Three Gorges Dam, one of the major engineering projects of our time, is 
difficult to find in the Australian media. This is despite the availability of material on the 
project.  
 
In the USA, the Staten Island Ferry, an iconic New York attraction, experienced a fatal 
crash on the same day as the mission of Shenzhou 5. This event also served to eclipse 
coverage of the launch due to parochial news values in the USA. 
 
 
Familiarity with Spaceflight 
 
Despite the small number of nations that operate crew-carrying spacecraft, coverage of 
Shenzhou is also probably tempered by a perception that spaceflight has lost its novelty. 
The first astronauts flew more than 45 years ago. More than 35 years have passed since 
astronauts first walked on the moon. A cynical perspective of the Chinese space program 
would suggest that they are merely catching up to what other nations have mastered for a 
long time. This suggestion is reinforced by the general lack of coverage in Australia of 
ongoing activities on the International Space Station, which is crewed by Americans, 
Russians and other visitors. Access to information on the Station is actively encouraged 
by NASA, but media outlets generally ignore it, or only give brief reports on new crew 
transfers. 
 
 
Geopolitical Concerns 
 
The rise of the Chinese space program has also coincided with a sequence of problems 
for the US space program. The Space Shuttle Columbia was destroyed on re-entry in 
2003, shortly before the launch of Shenzhou 5. NASA has struggled to return the Space 
Shuttle to operation, and has announced plans to retire it by 2010. A robust Chinese 
program potentially challenges US supremacy in outer space. This sensitivity to the 
geopolitical and strategic implications of Shenzhou could also deter coverage of the 
program in the Western media.  
 
 
The Dichotomy of Selectivity 
 
The curious media strategy applied to Shenzhou is, in some ways, symbolic of the 
broader social and political dilemmas facing contemporary China. The Chinese 
Communist Party is juggling a delicate balance between freedom for its citizens in some 
aspects of their lives and strict control in others. This strategy may have compromised the 
potential influence that Shenzhou could have on the Chinese population at large. But its 
greatest effect has been to extensively compromise publicity and interest in the program 
outside of China. This has diminished the potential returns in terms of kudos and respect 
that China could generate from this marvelous project. By restricting access to so many 
aspects of the program, and being artificially selective in what is disclosed, China 



 11 

presumably hopes to promote coverage of the program that is favourable and consistent 
with the nation’s geopolitical objectives. The failure to manage an external media sphere 
that plays by different rules to an authoritarian control system has, ironically, often 
produced the opposite results. 
 
China should accept greater scrutiny of its spaceflight activities if it wants to achieve the 
recognition it desires, even if it means the exposure of some problems. 
 
 
 
 

REFERENCES 
 

(1) Wade, Mark, “Shenzhou” Encyclopedia Astronautica 
http://www.astronautix.com/craft/shenzhou.htm 

 
(2) Chen Lan, “Launch Schedule (Unofficial)”, Go Taikonauts! 

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/1921/schedule.htm 
 

(3) Jones, Morris, “Is Project 921 Real?”, Space Daily, June 22, 1999 
http://www.spacedaily.com/news/china-99d.html 

 
(4) “China Launches First Space Shuttle”, The Age, November 22, 1999, p11. 

 
(5) Jones, Morris, “Waiting For Shenzhou”, Space Daily, October 20, 2000 

http://www.spacedaily.com/news/china-00zzm1.html 
 

(6)  “Safety, Weather Behind Secrecy of Manned Chinese Space flight”, Agence-
France Presse, October 9, 2003  

            http://www.friends-partners.org/pipermail/fpspace/2003-October/009533.html 
 

(7) Hilis, Scott, “One Small Step into China’s Space Complex”, MSNBC, September 
1, 2004 

      http://www.msnbc.msn.com/id/5887770/ 
 
(8) Embassy of the People’s Republic of China in India “China Opens Space Center 

to Reporters” July 29, 2006. http://in.chineseembassy.org/eng/zgbd/t260474.htm 
 
(9) McDonald, Joe “China Shows Off Space Command Center” USA Today, July 28, 

2006. http://www.usatoday.com/tech/science/space/2006-06-28-china-space-
station_x.htm?POE=TECISVA 


